مدیرعامل شركت متروی تهران از هماهنگی بین رئیس جمهور و شهردار تهران برای تامین قطعات مترو و ورود واگنهای جدید خبر داد و گفت: این بودجه از محل ماده 12 و برخی تبصره های بودجه سنواتی پرداخت میشود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران: مهدی شایسته اصل مدیرعامل شركت متروی تهران در گفتگو با برنامه سعادت آباد رادیو تهران در خصوص نارضایتی شهروندان از شرایط مترو گفت: اصلی ترین نیاز شهروندان این است كه مطمئن باشند قطارهای مترو نظم زمانی داشته باشند اما به منظور جلوگیری از مشكلات آتی، ناوگان حمل و نقل مترو و نوسازی و بهسازی آن باید انجام شود . برای اینكار پایانههای 3 و 6 و 7 باید توسط مجموعه های بالادستی تكمیل شوند تا شركت مترو بتواند نیازهای شهروندان را تامین كند.
وی در پاسخ به اینكه استاندارد سنی مترو چقدر باید باشد؟ گفت: استاندارد سنی این جهیزات به این باز می گردد كه قطعات ناوگان از چه شركت هایی تامین شده ولی آنچه مشهود است نیاز به بازسازی و نوسازی اساسی ناوگان ریلی تهران وجود دارد. هماهنگی بین رئیس جمهور و شهردار تهران شكل گرفته كه دولت بدهی معوق خود را از محل ماده 12 و برخی بندها و تبصرههای بودجه سنواتی پرداخت كند. برای برخی تامین قطعات ناوگان در كوتاه مدت حدود 500 میلیارد تومان نیاز است اما برای واردات واگنهای جدید و رام قطار حداقل حدود 1500 تا 2 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.
شایسته اصل در پاسخ به اینكه مذاكرات با مالزی و چین و روسیه به چه منظور انجام شده است و آیا واردات تجهیزات مترو موجب كاهش تولیدات واگن شركتهای داخلی نمیشود؟ گفت: در حال حاضر قرارداد 630 دستگاه واگنی داریم كه شركت واگن سازی با یك شركت كنسرسیوم چینی این قرارداد را پیگیری می كند. دولت باید مبلغی را پرداخت میكرد اما چون این مبلغ پرداخت نشده، قرارداد به حالت تعلیق درآمده است.
وی افزود: در وهله اول برای تامین قطعات ناوگان نیاز به یك سری قطعات داریم. اما اولویت با تولید داخلی است. به عنوان مثال ریلهای تولید شركت ذوب آهن به ناوگان ریلی اضافه شده است.
مدیرعامل شركت متروی تهران درباره فاصله بین ورود قطارها و زمان پایانی كار مترو توضیح داد: مترو موظف است به دستورالعملهای ستاد ملی كرونا عمل كند. با اجرای این دستورالعمل اتمام كار قطارهای خط 5 در ساعت 21:30 و خطوط دیگر تا ساعت 22 انجام میشود و اگر ستاد به ما اجازه دهد نیم ساعت به زمان فعالیت این واگن ها اضافه میكنیم.
وی در خصوص سرفاصله قطارهای شهری افزود: خط 1 مترو بسیار شلوغ است در حالیكه خط 5 در برخی نقاط مسافر بسیار كمی دارد و برای هزینه آن برای شركت مترو زیاد است و نگهداری آن به صرفه نیست. اما با نظر شهردار و تعهد مسئولیت اجتماعی این خط نگهداری میشود. ان شاء الله بتوانیم سرفاصله قطارهای شهری را كم كنیم.
مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبكههای اجتماعی با شناسه tehraan360@ پیدا و همراهی كنید.
همچنین علاقهمندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.