مدیر روابط عمومی شورای رقابت با بیان اینكه قیمت خودروهای وارداتی از دستور كار شورای رقابت خارج شد، گفت: به منظور تسهیل فرایند واردات خودرو، سازمان حمایت قیمت خودروهای وارداتی را تعیین میكند.
قیمتگذاری خودروهای وارداتی از دستور كار شورای رقابت خارج شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، سپهر دادجوی توكلی مدیر روابط عمومی شورای رقابت در گفت و گو با «شهر آفتاب» اظهار داشت: قیمت گذاری خودروهای وارداتی از دستور كار شورای رقابت خارج شد و سازمان حمایت از مصرفكنندگان و تولیدكنندگان قیمت خودروهای وارداتی را تعیین میكند و شورای رقابت نقش نظارتی را برعهده خواهد داشت.
سازمان حمایت از مصرفكنندگان و تولیدكنندگان قیمت خودروهای وارداتی را تعیین میكند
مدیر روابط عمومی شورای رقابت گفت: در حوزه خودروهای وارداتی پیش از این قانون مدون و كاملی داشتیم كه سازمان حمایت برای تسریع و تسهیل واردات خودرو به آن استناد میكند. با این اقدام مراجع تصمیمگیر در این حوزه متعدد نخواهد بود و واردات خودرو تسهیل میشود تا خودروهای وارداتی هرچه سریعتر به دست مصرفكننده برسد.
وی در ادامه در پاسخ به اظهارات گوینده برنامه مبنی بر اینكه عده زیادی 500 میلون تومان پول پرداخت كردند درصورتی كه نمیدانستند قیمت و نوع خودرو وارداتی چیست؟ این در حالی است كه غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اینگونه اعلام كردند كه چنین اقدامی مشكل شرعی دارد؛ اظهار داشت: صنعت خودرو با چالشهای زیادی مواجه است و این ایراد به آن وارد است؛ باید به نقطهای برسیم كه تولیدكنندگان خودرو آماده داشته باشند و به بازار عرضه كنند. بنده تسلطی به مسائل شرعی ندارم و نمیتوانم دراین خصوص اظهارنظر كنم.
هدف شورای رقابت رسیدن بازار خودرو، به بازار رقابتی و آزاد است
دادجوی توكلی افزود: تعیین قیمت خودرو با قیمت بازار آزاد ایده آل است. هدف شورای رقابت هم رسیدن به بازار رقابتی و آزاد است.
شورای رقابت بر قیمت تمام شده خودروهای داخلی نظارت میكند
مدیر روابط عمومی شورای رقابت درباره افزایش 60 تا 90 میلیونی تولیدات ایران خودرو تصریح كرد: وقتی معاونت حمل و نقل وزارت صمت به عنوان مرجع تخصصی تشخیص داده كه خودرو فاقد قیمت است به این معنی است كه صورتهای مالی آن به علاوه هزینههای تمام شده تولید خودرو در پایان تولید بار دیگر بررسی میشود.
مردم نباید زیان انباشته خودروسازها را پرداخت كنند!
وی تاكید كرد: شورای رقابت به افزایش قمیتها نظارت میكند، ما هم شك داریم و امیدورایم خودروسازها به بهانهی جبران زیان انباشته و سو مدیریت طی سالهای گذشته قیمت خودرو را افزایش نداده باشند.
اینكه صرفا بازار باید قیمت خودرو را تعیین كند؛ كمی خطرناك است
مدیر روابط عمومی شورای رقابت در پاسخ به این پرسش كه چرا قیمت خودرو در بازار كمتر از كارخانه است؟ گفت: این نشانه بسیار خوبی است؛ عرضه و تقاضا به نقطهای رسیده است كه قیمت بازار كمتر از قیمت كارخانه باشد تا قرعه كشی خودرو حذف شود.
امروز صحبت كردن از اینكه صرفا بازار باید قیمت خودرو را تعیین كند كمی خطرناك است، اگر قیمت بازار افزایش پیدا كند باید پاسخگو باشیم. شاید اختلاف قیمت خودروها در بازار و كارخانه موردی باشد باید در كل صنعت خودروسازی این كاهش قیمت عملیاتی شود. كارخانه وقتی ببیند قمیت بازار كاهش پیدا كرده است قیمت محصول خود را كاهش میدهد.
مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
كانال رادیو تهران را در پیام رسان بله به نشانی tehraan360@ جستجو كنید.
علاقهمندان میتوانند برنامههای رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.